Ζεϊμπεκάνο Σπανιόλο (Γ. Μπάτη)
"Ζεϊμπεκάνο Σπανιόλο" ή αλλιώς "Ζούλα σε μια βάρκα μπήκα" του Γιώργου Μπάτη σε μεταγραφή για κιθάρα. Το Κούρδισμα που χρησιμοποιώ είναι ΡΕ-ΣΟΛ-ΡΕ-ΣΟΛ-ΣΙ-ΡΕ δηλαδή ανοιχτό ΣΟΛ Ματζόρε. Αυτό το κούρδισμα εκτός από blues, βολεύει και σε κομμάτια ραστ, χουζάμ, χιτζάζ και χιτζασκιάρ.
Τούτοι μπάτσοι που ρθαν τώρα (Ι. Ιωαννίδης)
Ένα Ζεϊμπέκικο του Γιαννάκη Ιωαννίδη, ηχογραφήθηκε στην Αμερική το 1928, αλλά επίκαιρο πάντα. Εδώ με την κιθάρα σε κούρδισμα Ρε Μινόρε (ΡΕ-ΛΑ-ΡΕ-ΦΑ-ΛΑ-ΡΕ) και τεχνική με νύχια (τσιμπητή κιθάρα).
Φωνογραφιτζήδες (Γ. Μπάτη)
Οι Φωνογραφιτζήδες του Γιώργου Μπάτη σε μεταγραφή για κιθάρα. Το Κούρδισμα που χρησιμοποιώ είναι ΡΕ-ΣΟΛ-ΡΕ-ΣΟΛ-ΣΙ-ΡΕ δηλαδή ανοιχτό ΣΟΛ Ματζόρε. Αυτό το κούρδισμα εκτός από blues, βολεύει και σε κομμάτια ραστ, χουζάμ, χιτζάζ και χιτζασκιάρ.
Φέρτε πρέζα να πρεζάρω (Π. Τούντα)
"Φέρτε πρέζα να πρεζάρω και χασίσι να φουμάρω..." Ένα τραγούδι που αποτυπώνει άψογα τον πόνο του χρήστη, τότε και τώρα. Οι στίχοι με βοηθό την χιτζάζ μελωδία εκφράζουν τον έρωτα και την απόγνωση στο απόλυτό τους. Είναι ένα αργό καλαματιανό του Παναγιώτη Τούντα και εκτός από τις δύο πρώτες εξαιρετικές εκτελέσεις του Στελλάκη Περπινιάδη και της Ρίτας Αμπατζή το έχουν πει και άλλοι όπως ο Θόδωρος Πολυκανδριώτης, ο Γιώργος Νταλάρας και η Χάρις Αλεξίου. Η δική μου "μουρμούρικη" εκδοχή για κιθάρα και τεχνική με δάχτυλα παίζεται σε κούρδισμα ΜΙ-ΛΑ-ΡΕ-ΜΙ-ΣΙ-ΜΙ. Η λογική που ακολουθώ είναι οτι έχουμε τα ντουζένια (ΜΙ-ΛΑ-ΡΕ) για μια υποτυπώδη συνοδεία και τα καντίνια (ΜΙ-ΣΙ-ΜΙ) σαν ένα υπερτονισμένο τρίχορδο. Άρα η κιθάρα χωρίζεται στα δύο: οι τρεις χορδές πάνω είναι για τα μπάσα και οι τρεις χορδές κάτω για την μελωδία.
Για περισσότερα κάνετε like, comment και subscribe στο κανάλι μου:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου