Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015

Για της Πλάκας το γεφύρι

Με αφορμή το γεγονός για το γεφύρι που κατέρρευσε,
Μόλις έμαθα για το γεφύρι της Πλάκας οφείλω να πω ότι στεναχωρήθηκα. 1ον γιατί παρόλο που ήμουνα 5 χρόνια στην Ήπειρο, ποτέ δεν πήγα να το περπατήσω. Και 2ον γιατί πάντα με γοήτευαν τα πετρόχτιστα γιοφύρια αυτά. Μόνο και μόνο στην σκέψη του πόσοι άνθρωποι περπατούσαν από εκεί, ερωτευόντουσαν κρυφά, χορεύαν, τραγουδούσαν ακόμα και πεθαίναν... Ευτυχώς όμως έχω περπατήσει, έχω ερωτευθεί, έχω χορέψει, έχω τραγουδήσει σε άλλα εξίσου όμορφα γιοφύρια στην περιοχή.
Εκ μνήμης, από έναν Αρτινό παππού που γνώρησα στα φοιτητικά μου χρόνια, 
Η Ήπειρος είναι ευρέως γνωστή για την παράδοσή της στα πετρόχτιστα γιοφύρια από εποχές τουρκοκρατίας και πιο πριν. Οι τεχνικές και η γεωμετρία που χρησιμοποιούσανε ήταν εκ πείρας και κληρονομιάς από τους παλαιότερους. Μάλιστα σε κάθε περιοχή υπήρχε ένας πρωτομάστορας που δύσκολα θα μετέδιδε τις γνώσεις του σε κάποιον άλλο, παρά μόνο στον μαθητευόμενό του. Πολλά από αυτά τα γιοφύρια άντεξαν στα χρόνια με ακραίες καιρικές συνθήκες, σεισμούς κ.λ.π.. Ορισμένα κακοποιήθηκαν στο πέρασμα των γερμανικών στρατευμάτων από τα τανκς. Αυτό είναι επίσης ένα γεγονός. 
Ας ελπίσουμε να καταφέρουν να το αναστηλώσουν. Μακάρι να γίνεται.... Γιατί αυτή η τέχνη έχει χαθεί μαζί με τους πρωτομαστόρους του.
~ Κώτσος, 2/2/15 ~ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου